CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday 30 April 2010

....surgery.....

Salam..

Hari last aku dipandang sebagai seorang surgeon di mata-mata pakcik dan makcik di Hospital Wenlock. OPKOS aku masih tak layak mendapat title itu, tapi aku layan je setiap kali aku dipanggil doctor oleh mereka tatkala aku menukar balutan luka mereka, mencucuk jarum kedalam salur darah mereka dan berulang-alik masuk keluar dari dewan bedah.
Terlalu banyak benda aku pelajari dari unit aku. Lagi buatkan aku rasa bersyukur,sebab tidak semua rakan sejawatan aku mendapat peluang yang sama. Tapi aku yakin,ada juga kelebihan mereka di unit yang lain =)


Berdiri belakang - Dr.Hanif [co-intern], Dr.Sandeep [PG], Dr.Ranjeet [ass.prof II], Dr.Izwan [aku ah tu]
Duduk depan - Dr.xxx [prof unit lain] =) , Dr.Sunil [ass.prof I]


Dr. Sandeep [PG] - dia memang cool habis, sabar layan aku yang terkapai-kapai belajar benda baru. Tapi bila aku dah boleh buat,dia terus lepas tangan,maka ringanlah kerja dia. Tapi bagus je, kedua-dua pihak dapat untung..aku dapat ilmu dan skill, dia pula dapat meluangkan masa lebih lama dengan ibu dia yang baru sahaja selamat menjalani pembedahan.

Dr. Sunil dan Dr.Ranjeet - Dua orang prof yang sungguh tulus menjalankan tugas. Dr.Sunil agak mesra dan ramah dengan aku, tapi sebabkan masalah susah nak faham perbualan KAMI, maka agak terbatas. Tapi aku anggap mereka sebagai idola aku, berasaskan kerjaya lah tapi. Mereka sungguh ramah dengan pesakit [ciri yang paling aku kagum], ikhlas dalam melakukan kerja dan punctual gila!!


Dr. JP Rao [gambar atas,duduk]- Big Boss aku ni!! Walaupun jarang mewujudkan diri di hospital, dan sangatlah mempunyai jam-dari-planet-yang-lain, tapi dia masih diperlukan sebagai rujukan. Seorang surgeon yang sungguh berpengalaman, yang membezakan dia dengan prof aku yang lain. BRAVO!!

2 kata-kata kawan:

security equipment said...

Hi, I have just visited your site and the info you have covered has been of great interest to me.

honeymoon package maldives said...

The good enough article of I is very interesting. Prices on placing of the buttons are different but everybody chooses that to him it is comfortably and that answers his necessities and possibilities.