CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday 22 July 2008

Unta




Sedang aku tengok-tengok hard disk yang aku pinjam dari kawan aku,terjumpa pulak video ni. Video ni cerita pasal kebesaran dan kesempurnaan Allah menciptakan makhlukNya yang kita kenali sebagai unta, camel, jamalun, onte (Kannada), uuntt (Hindi), ottakam (Malayalam dan Tamil).
Menarik ah video ni. Sebelum ni,aku tak pernah pun tahu pasal kejadian dan ciri-ciri unta yang membolehkan dia survive kat padang pasir tu. Kebesaran Allah.Kira setiap kejadian tu pasti ade sebabnya tersendiri. Moga sedikit sebanyak,dengan memberi contoh kejadian unta ni boleh ah buat kita rasa takut dengan kebesaranNya dan menjadikan keimanan kita lebih teguh. Insya'Allah.
Aku nak sertakan kat sini gambar kawan-kawan aku yang pernah merasa kebesaran kejadian Allah ni. Kalau tak silap,diorunk pergi ke Rajastan,India. Insya'Allah,jika diberi kesempatan,aku dan budak-budak KMC yang lain akan sampai kesana hujung tahun ni.


Ammar dan untanya di padang pasir di waktu senja.


Hafiz membiarkan untanya minum air sebelum menyambung perjalanan.


Azizul yang ceria menunggang unta.

4 kata-kata kawan:

Anonymous said...

unta adalah haiwan yang tabah dan comel...

NuR^QaLBi said...

hmm, info yg menarik..xpenah terfikir psl unta...ape pon, alhamdulillah...segala ciptaan ALLAH tu terlalu unik dan tak pernah sia-sia...=)

Anonymous said...

org yg bg minum kat unta tu pun comel jgk!

Mohd Izwan Samion said...

syikin: so 'jadi' lah macam unta k! aja2!!

hanim: aku pun rasa kagum bila 1st time tengok video ni..

hafiz: -no komen- hahaha